0 666 visningar

7 svar

Ciboria coryli idag.

svampstaff

21 mar 2010 kl. 16:29

Alltså hängeskålar på/vid hassel.
Härlig känsla med marksvamp.

0

Mosskål.

svampstaff

21 mar 2010 kl. 16:31

Hittade oxå några små skålar på en mossig sten, dom växte på mossans rötter?
Vilken tro? 8-10mm

0

Jan A, Uppsala

21 mar 2010 kl. 16:54

Marksvamp…
Inte här ännu på ett tag. Dagens skörd efter kl 13.30, c 15-20 cm…
Men grattis till konditionerna!

0

svampstaff

21 mar 2010 kl. 18:04

Å fy bubblan:)
Här är det barmark på vissa ek/hasselkullar:)

0

"JAS" Helsingborg

21 mar 2010 kl. 19:28

Kul svamstaff, hängeskålar ligger långt upp på min lista men här har vi för tusan fortfarande snö, åtminstone på åsarna:( men ok inte lika illa som hos Jan A.

0

svampstaff

21 mar 2010 kl. 19:35

Jo det är vitt här med, men åt linköping är det bart här o där.
Kolla under hasselbuskar, det måste finnas neröver oxå, fast dom är jäkligt små 8-12mm fast det fanns tämligen allmänt här o där.

0

"JAS" Helsingborg

21 mar 2010 kl. 22:02

Ok jag skall ut till en hasselbacke morgon där det inte är någon snö, får väl se vad det kan ge.

0

De små skålarna..

Hans v E

22 mar 2010 kl. 09:34

..om du menar de vita, växer ju på hängena med Ciboriorna och min “vilda gissning” blir då: Pezizella amenti. Den har jag “tagit” tillsammans med Ciboria caucus på sälghänge.
Sälghänget i bildens nederkant.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone