Tittade på bilder från i somras och blir inte klok på den här. Eldsopp, blodsopp ... eller rent av djävuls….?? I över tjugo år har dom poppat upp här på två olika ställen och ser lite olika ut varje år! Ena stället är en gräsäng och det andra vår gård där det växer björkar, tallar och ek.
Gula! I går grävde en blandad finkflock (m.m.) i all nysnö, efter med 20 cm översnöad mat. Bofink, domherre, steglits, grönfink och så gulsparvar och koltrastar och…
Ovanligt med bofink med så grävlingliknande beteende.
De fick det dock bättre sedan jag skickat ut en skottare.;)
Ja vad gör man när det blir bakslag på våren?? Hyggligt av dig att skicka ut snöröjningsmanskap! ;-)) Här behövdes det inte…
Skruttiga bilder tagna genom ett skitigt fönster men man ser ju vad det är! Och tilläggas kan att det här är också växtplatsen för kungschampinjoner, som kommer i en halvcirkel! Jag tror minsann att dom små gynnarna gödslar mina svampar!! :-))
Diverse flygfän… ;-))
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.