Igår var jag en sväng i “min” skogsdunge. Det är fantastiskt vad märkliga dessa myxomyceter är, jag tog och kollade upp vad som kunde vara kvar av dem som jag fotade 091208 och fick andra pris i SMF:s fototävlingen, alltså nästan 3,5 månaders vinter med snö och många minusgrader. Vad kan vara kvar då undrar man ju? Här kommer svaret:)
Dessa pyttesmå vita skålar har jag fotat förr och säkert fått förslag på men nu äntligen så har jag lämnat ett kollekt till Sven-Åke H. men jag har inte fått något svar ännu.
Idag var jag en ny runda på trollhandsstället i HBG och hittade 6 nya individer i sydöstra delen av den vide dungen som jag inventerade i höstas:)
Irene, jag var inne på sydlig sotticka oxå men jag har aldrig skurit i den och känt på köttet jag hade fått för mig att den var betydligt hårdare än denna, inte mjuka men ändå liggunderlagskonsistens:)!
Jo det är alltid roligt att hitta svampar som kan fotas från lite annorlunda perspektiv, ger en lite ny dimension till fotandet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.