Håller fullständigt med Tanja. Jag har alltid en burk med mixade trattisar, ja även andra burkar med mixad svamp som står. Det tar mycket mindre plats.Därefter tar jag fram det jag vill ha ibland torkade för blötläggning och ibland mixade för att strö i.Känner mig rik i bland när största problemet är vilken svamp skall jag välja.
mixade eller sönersmulade direkt i.
Det är bara att håll med gänget.
Torkad blir det en ypperlig krydda och kan sätta piff på vilken menlös sås eller soppa som helst.
Håller med om lyxen att ha flera sorter torkade att välja på. Efter den senaste hösten som var, är det flera med svarttrumpet än andra.Med karljohan är det däremot så man måste snåla.Endast en liten burk med “2009” på.
Till Elin: Det ser mumsigt ut med en näve hela nystekta svampar ovanpå i grytan när man serverar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.