Idag tog jag en vårvinterpromenad med hunden. Än så länge dock mycket vinter. Betesmarken längst bort vetter mot SSV-S. Träd- och buskraden ’i mitten’ visar var Jumkilsån rinner fram.
Sen kollade vi ’Vårmussegranskogen’, det enda med svampanknytning i denna första rapport! Mer sånt i morrn, förhoppligen!
Men vi såg och hörde 3+12 sjungande svanar och 12+4 ljudliga tranor och hörde ett osynligt, säkerligen större antal sångsvanar. Gröngölingarna sjöng oavbrutet. Och korparna.
Serie 1.
Kul att höften funkar igen och jag kan förstå att det är många som vill komma till dina marker efter att jag har läst en del om området. Hur framskrider restaureringsarbetet med “din” å och fyrisån angående fria vandringsvägar för Aspen och Öringen? När man lyckas med dessa saker och gör det på ett bra sätt så följer det en massa andra intressanta saker i dess spår.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.