Jan A, Uppsala
31 mar 2010 kl. 16:13
Trots att ingen fick se ngn svamp i förgår, så hade vi hittat massor. En gles rönnhög på 5-6 kvm, bortröjd från motionsspår för c 3 år sen, visade sig innehålla mycket smått och vackert - men först som uppochnervänd…
Tog bara några bilder då och sen gick vi hem. I går tog vi med ryggsäck att bära allt vackert i!
Alla pinnar, diam. 1,5-4cm, hamnade i en hög på en kaninbur – bekväm arbetshöjd.
Ska bara visa några slarvbilder (orkade inte mer i går) för att visa vad en ”rönnrishög” kan innehålla! Hoppas på mera ljus i morrn torsdag… Den friväxande ribbgrynnan? rätt så fin.
Serie 1.
De knappt cm-små, vita hade jag högt upp på upprätt hassel i höstas och då föreslog Irene stor hjortticka – dessa på liggande klenrönnsundersida; jag undrar nu också, jag!
Våren har iaf gjort små framsteg; koltrastsången börjar bli bättre, 21 sädgäss flög över, hassellunden börjar bli stenig och vårån gå på torra land…
Serie 3.
Den som söker den finner.
Jag borde nog börja vända mer på grenhögar mm.
Det förstår jag nu när jag ser allt som du har hittat.
Jag har varit så ivrig att kolla till om de röda vårskålarna har dykt upp så jag har inte tänkt på att ‘snoka’ noggrannare.
Bild 2:1 är jag nyfiken på vad det kan vara.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.