Nu är jag SUPERtidigt ute, men i år vill jag verkligen komma ut någonstans där det kan finnas mycket svart trumpet! Jag hittade mina första 2008 (typ 5 dl..) och några ex i fjol. Av olika anledningar vill jag inte gå i obekanta skogar ensam så jag hoppas att någon av alla trevliga svampvänner här på guiden kan förbarma sig och låta mig hänga med en dag i höst! :-) Jag kanske inte kan ta mig ända ner till Skåne men ganska långt från Dalarna. Jag är tidigt ute som sagt, men det kan vara bra att planera lite..! OM någon nappar så skriver jag min mailadress i tråden sen.
Hej Tanja och Tina!
Vad glad jag blir när jag läser denna länk.
Det är så här det ska fungera - tycker jag. Då blir det dubbel glädje, inget revirtänkande.
Lycka till när ni så småningom kommer ut i skogen tillsammans.
Om jag haft närmare, så hade jag frågat om jag fick hänga på.
Vad roligt att jag fått respons på detta! :-) Jag har själv inget revirtänk så det är kul att andra känner lika. Självklart förstår jag om man inte vill ha horder av plockande folk i sina skogar, men jag skulle bli överlycklig av att hitta mer än 5 dl trumpeter ;-) Var bor du då Lena M?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.