0 359 visningar

10 svar

Svart trumpet-planering

Tanja i Gagnef

31 mar 2010 kl. 22:17

Nu är jag SUPERtidigt ute, men i år vill jag verkligen komma ut någonstans där det kan finnas mycket svart trumpet! Jag hittade mina första 2008 (typ 5 dl..) och några ex i fjol. Av olika anledningar vill jag inte gå i obekanta skogar ensam så jag hoppas att någon av alla trevliga svampvänner här på guiden kan förbarma sig och låta mig hänga med en dag i höst! :-) Jag kanske inte kan ta mig ända ner till Skåne men ganska långt från Dalarna. Jag är tidigt ute som sagt, men det kan vara bra att planera lite..! OM någon nappar så skriver jag min mailadress i tråden sen.

0

Tina Nordberg

31 mar 2010 kl. 22:41

Hej
du får gärna följa mig i spåren,
välkommen till kolsva i höst.Vi har gott om plats för övernattning. Du är också välkommen på svampdagen vid Kolarbyn i Skinnskateberd den 11 september.
Inbjudan kommer senare.Då kan man sussa i kolarkoja.

0

Tanja i Gagnef

31 mar 2010 kl. 22:53

Tack för en trevlig inbjudan! Jag hänger jättegärna på dig - då kanske man kan få några fototips på köpet ;-) Kolsva känns nästan lite nästgårds! Håll mig gärna underrättad om svampdagen också! Du kan väl maila mig på tanja.s@telia.com när du har tid o lust.

0

anithau

1 apr 2010 kl. 07:09

Hej Tanja och Tina!
Vad glad jag blir när jag läser denna länk.

Det är så här det ska fungera - tycker jag. Då blir det dubbel glädje, inget revirtänkande.

Lycka till när ni så småningom kommer ut i skogen tillsammans.

Om jag haft närmare, så hade jag frågat om jag fick hänga på.

0

Lena M

1 apr 2010 kl. 07:44

Ja du är även välkommen hit Tanja det är ju inte så långt emellan oss heller. Jag hittade två lokaler med svart trumpet förra hösten och flera med rödgula. Och Anithau, kom du med fast det blir lite längre att åka för dig ;)

0

anithau

1 apr 2010 kl. 08:06

Lena!
Jag ska ta mig en allvarlig funderare. Hur långt är det mellan dig och mig?

0

Lena M

1 apr 2010 kl. 08:23

Ingen aning, du får ta fram kartboken och räkna ut :))

0

Birgitta D

1 apr 2010 kl. 09:34

Hallå jag kommer ju okså, men då åker du ju bort Lena fniss.

0

Tanja i Gagnef

1 apr 2010 kl. 13:01

Vad roligt att jag fått respons på detta! :-) Jag har själv inget revirtänk så det är kul att andra känner lika. Självklart förstår jag om man inte vill ha horder av plockande folk i sina skogar, men jag skulle bli överlycklig av att hitta mer än 5 dl trumpeter ;-) Var bor du då Lena M?

0

Lena M

1 apr 2010 kl. 19:26

Tanja, jag bor i Torsåker, ligger 7- 8 km sö. om Hofors. Skulle tro att det är ca 9 mil emellan oss och närmaste ( bästa) vägen är över Borlänge- Falun.

0

Tanja i Gagnef

1 apr 2010 kl. 22:35

Tack Lena! Jodå, Torsåker vet jag var det ligger, vi har släkt i Hofors ;-) Bra, då hör jag nog av mig till dig också i höst! Du kan också maila mig om du vill!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone