0 882 visningar

12 svar

Vilken päls???

RasBohlin

2 apr 2010 kl. 08:53

Kom igen nu!
Här måste ju finnas många som jagar…

http://svampguiden.com/forum/visa/174381

0

Tina Nordberg

2 apr 2010 kl. 09:13

Jag tror på rådjur.

0

Madde Småland

2 apr 2010 kl. 09:50

Kan inte svara på vilket djur det är men hittade själv päls som såg ut så där jag lägger ut mat till djuren. De fotspår som fanns i snön vid den platsen var då hare, rådjur, älg, hjort och olika sorters fåglar. Min gissning blir därför hare eller hjort pga färgen. Rådjur och älg brukar ha mer brunt i färgen och fåglar har ju inte päls;)

0

Tina Nordberg

2 apr 2010 kl. 14:31

Rådjurspäls fotad idag.

0

Helena A

2 apr 2010 kl. 15:35

Kanske mård (alltså INTE mårdHund)
finns ganska mycket mpård runt Eskilstuna

0

"JAS" Helsingborg

2 apr 2010 kl. 18:42

Tina har nog helt rätt. Bra Tina, kamerajakt är mycket bra:)

0

Tina Nordberg

2 apr 2010 kl. 22:53

Pust o stön,(torkar ur pannan) äntligen en som tror på mig ;)
Tack “JAS”

0

Gula

2 apr 2010 kl. 22:55

Jag tror också på dig! :-))

0

Robban O-Hamn

3 apr 2010 kl. 00:10

Övertygad jag med.

0

Jan A, Uppsala

3 apr 2010 kl. 07:03

Men Tina då, när du tidigt sagt ‘rådjur’ så behövde ju inget tilläggas!

0

Bo E

7 apr 2010 kl. 15:10

Det är ju många rådjur som dukat under i vinter så det verkar ju logiskt att olika asätare sprider t ex pälstussar över större områden runt kadavren.

0

Tina Nordberg

7 apr 2010 kl. 15:56

Och pälsen kommer till återbruket, det är massor med småfåglar som varit och hämtat vid “vårt” döda rådjur.
En rödhake plockade med sig tussar som var större än han själv.
Jag fick iaf bild på grenen han satt på.
Det var som gumman som kokte soppa…...

0

Tack!

RasBohlin

11 apr 2010 kl. 09:30

Ja rådjur var det!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone