Själv dväljdes jag i Åkerö-trädet och hittade bl.a. åtskilliga Melanelia (Parmelia) olivacea, snömärkeslav – ingen lägre än 155 cm ö.m.. .
Och så dessa märkliga skapelser, först den mindre i går och sen den ngt större idag. Har någon ett förslag – och hur mycket konstigheter får det finnas uppe i fruktträd?
Ja visst, JAS, färgen är rätt så Cladina-röd, men första ggn jag ‘såg rött’, så trodde jag det var nåt “främmande mtrl”, men icke sa Nicke, och “det röda” finns ju bland olika lavarter, t.o.m. släkten - och mer än så! Får väl karva av några bitar och kasta på Roland Moberg!.;)
Äppelträden är nu så smyckade med olikfärgade snitslar, snören och annat vackert, att de nästan ser ut att blomma…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.