Tröttnade på att vänta att snön ska försvinna. Drog iväg.
Vad hittar jag nästan på en gång - jo en ny lokal med trollhänder.
Tyvärr för mycket snö, kunde inte undersöka ordentligt. Så skulle jag då försöka bestämma trädslaget. Tvillrig i huvet. Jag får det till al, kan det vara möjligt. Alkottar fanns, bifogar bild på det.
Vandringen fortsatte och det fanns både smått och gott. Det ser lovande ut trots all snö.
Jo al och sälg/vide är ju båda fuktälskande så de förekommer absolut tillsammans, du får försöka köra “labbyrinten” följ grenen med alkottar och försök se vart den tar vägen, sitter den fast i trädet där du har dina trollhänder så är det något mycket ovanligt, för det har väl inte rapporterats trollhand på al innan?
Fina fynd förövrigt, grattis.
Det där med att följa alkottesträngen var det jag försökte göra och kom fram till att det fanns åtminstone en trollhand på den stammen. Men jag kom inte så nära att jag kunde kolla ordentligt. Jag stod en lång stund och kollade. Nu måste dit fort igen känner jag.
Tack för all respons.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.