0 276 visningar

11 svar

Artportalen

Enelie, Linköping

30 apr 2010 kl. 18:05

Är det någon som har lyckats ändra om man skrivit in ett felaktigt namn i någon av sina rapporter?
Jag får bara felmeddelande när jag försöker.

0

Irene A

30 apr 2010 kl. 18:29

Jag har ändrat några från “saknas” till nya namn som har blivit tillgängliga nu. Det gick i alla fall bra igår. Kanske något tillfälligt problem bara?

0

svampstaff

30 apr 2010 kl. 18:30

Prova att alltid skriva det latinska namnet istället så funkar det, på svenska kan det heta precis vad som helst.

0

Enelie, Linköping

30 apr 2010 kl. 19:25

Tack för tipsen!
Jag har gett upp för idag och får testa någon annan gång. Pust!

Om det inte funkar så får jag se om jag kan radera alltihop och starta om alltihop.

0

Jan A, Uppsala

30 apr 2010 kl. 19:31

Så (‘deleta’)gjorde jag en gång förra året. Hittade ingen annan lösning.

0

Enelie, Linköping

30 apr 2010 kl. 19:38

Jag misstänker att det blir så för mig också.
Tiden räcker inte till att hålla på och krångla för många timmar med det.

0

svampstaff

30 apr 2010 kl. 19:43

Det är sällan problem, det funkade nyss.
Är problemet om du redan har sparat ner en felaktig rapportering?

0

Enelie, Linköping

1 maj 2010 kl. 11:26

Ja. det stämmer.
Jag skulle försöka ändra det latinska namnet.
(Kanske beror på att jag använder Firefox?)

0

Tony S

1 maj 2010 kl. 15:33

Det funkar oftast, men strular hjälplöst ibland. Försökte rapportera spetsblekmossa, Lophocolea bidendata. Felmeddelande dök upp, tillsammans med två förslag, den nämnda samt L. bidendata var. bidendata. Det kvittade dock vilken jag valde för ingen av dem accepterades, och det var omöjligt att ta bort texten igen.
Tvingades rensa hela sidan med 30 obsar och utesluta den arten när jag matade in allt igen…
Så om du ser detta Micke, behöver buggen för den arten fixas.

0

Jan A, Uppsala

1 maj 2010 kl. 17:25

Har du provat med bidentata - som den väl borde heta;)

0

Tony S

1 maj 2010 kl. 18:31

Ja, det kan man ju undra när man läser mitt inlägg. :D
Men, jag skrev bara fel här. Har provat både L. bidentata och det svenska namnet.

0

Tony

Michael Krikorev

2 maj 2010 kl. 12:47

Tony, tack för påpekandet. Jag har skickat ett mejl till obsdata-ansvarige Janne Edelsjö och uppmärksammat honom om problemet med spetsblekmossa.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone