0 533 visningar

11 svar

Extern hårddisk??

anithau

6 maj 2010 kl. 14:30

Elgiganten har en extern hårddisk - märke Iomega, 500GB.
Är det ett bra märke - pris 495 Erbjudande.

Om inte, kan ni rekommendera något bra märke.
Tack.

0

Frida T

6 maj 2010 kl. 15:36

Tror inte att det är så stor skillnad. :) Men jag är ingen expert…...

0

f.d. kund hos Iomega

6 maj 2010 kl. 16:08

Har ingen erfarenhet av Iomegas hårddiskar. Men däremot företaget Iomega. Kommer aldrig mer köpa någon produkt som kommer från Iomega. Det finns ett begrepp “zip-döden”. Det tog lång tid och många arga f.d. kunder innan de erkände att det var fel på produkten. Innan denna produkt så fanns det en produkt till med likande historia. Jag har sedan flera år ett antal h-diskar från Western Digital. Dessa har än så länge aldrig krånglat.

0

anithau

6 maj 2010 kl. 16:11

Tack för tipset!
Då låter jag bli med detta märke.

0

anithau

7 maj 2010 kl. 00:38

Vill någon fler tipsa om bra hårddisk?

0

Enelie, Linköping

7 maj 2010 kl. 13:38

Inget direkt tips men…
Jag har köpt en Verbatim 320 GB, USB 2.0.
Jag har inte använt den än så jag vet inte hur den fungerar.
Jag chansade för i de tester som jag läste på nätet så verkade i alla fall det märket ha fått bra recensioner.
Jag hoppas att du får lite mer konkreta råd.

0

Mikael i Norrköping

7 maj 2010 kl. 13:46

Håller med Enelie, Verbatim 320 GB, USB 2.0 verkar vettig, såg att de säljer den på Elgiganten för 699 kr.

0

Tommy

7 maj 2010 kl. 13:54

Jag har haft en sån som du nämner från elgiganten några månader, funkar hur bra som helst.

0

anithau

7 maj 2010 kl. 14:35

Vilka priser talar ni om?

Jag fick tips på en idag som heter Lacie 1TB, kostnad:850:-
Vet någon hur bra den är?

0

anithau

7 maj 2010 kl. 14:35

Vilka priser talar ni om?

Jag fick tips på en idag som heter Lacie 1TB, kostnad:850:-
Vet någon hur bra den är?

0

Mikael i Norrköping

7 maj 2010 kl. 15:13

Hej Anita, Verbatim 320 GB, USB 2.0 kostar 699 kr på Elgiganten, den verkar bra.

Lacie 1TB, finns i flera varianter, så jag törs inte uttala mig om den för 850 kr.

Men det tryggaste man kan göra när man köper hårddisk, det är att köpa ett välkänt hårddiskmärke från någon av de stora elektronikkedjorna.

0

anithau

7 maj 2010 kl. 17:01

Tack alla!
Nu har jag lite mer kött på benen.
Ska kolla på Elgiganten.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone