0 343 visningar

3 svar

Öronmurkla

Cicci

16 maj 2010 kl. 14:28

Är det någon som har smakat på öronmurklan. Är lite nyfiken men det känns inte lönt att rensa om den ändå inte smakar något. Tänkte att det kanske är som den bleka stenmurklan som det sägs att den är smaklös.

0

klas Jaederfeldt

16 maj 2010 kl. 15:53

jag har blandat den med övriga murklor,så jag vet inte smaken.

Blek stenmurkla är INTE smaklös, den har bara inte stenmurklans goda smak.
jag har en gång lagat till stenmurkla och den bleka paralellt och på samma sätt. klar skillnad i smak,och även utseendet på stuvningen skilde,
stenmurklan simmade bitarna i vit stuvning, i den bleka såg det ut som om man duttat i några dutt ketsup och rört om

0

Cicci

16 maj 2010 kl. 16:23

Nu har jag förvällt den och ska kasta in den i frysen så får vi se om jag lagar till den någon gång. Inte har den väl någon förväxlingssvamp?

0

klas Jaederfeldt

16 maj 2010 kl. 19:24

den enda som ev.liknar är klormurkla

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone