0 368 visningar

5 svar

Vårmusseroner

Jan A, Uppsala

16 maj 2010 kl. 17:38

Ikväll var det dags för årets första gräsmatteklippning.  Tidigare år har jag sett dem först vid andra klippningen men nu fanns de, minst 14 st., alltför små att plocka. De får chansen att växa till sig ngn dag!
Det roliga är att de troligen kommer från ett tidigt mycel på en hundrastplats i Uppsala där jag för några år sen skördade alla gamla hattar - och lite mycel - och tog med hem för odling.  Så de är nog inte så nära släkt med de andra tomtvårmussarna – som inte visat sig än.
Dags att kolla vårmussegranskogen i morrn!

0

Lena M

16 maj 2010 kl. 19:22

Så kul, då vet jag att de kommer hit om ett par veckor ,kanske.

0

BirgittaD

16 maj 2010 kl. 21:42

Så avundsjuk jag blir. Hittade några förra året på Kinnekulle, men det var bara 1 som gick att använda.

0

Enelie, Linköping

16 maj 2010 kl. 21:50

Då kanske du har lyckats med en odling. Kul!
Det har ju diskuterats mycket här på forumet om det går att föröka själv genom att slänga svamprens mm

0

BirgittaD

16 maj 2010 kl. 23:07

Har du några ställen i LKP Enellie, förutom Vallarondellen. Vi kommer på söndag till ekens dag. Vore kul om vi kunde träffas,

0

Bo E

17 maj 2010 kl. 09:53

grattis!

här var det rena sommarvärmen i lördags så nu börjar de nog sticka upp snart

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone