0 302 visningar

5 svar

Min första :)

Thomas

17 maj 2010 kl. 11:12

I år gav jag mig för första gången på att leta efter murklor efter att ha hyffsad koll på höst svamparna.

Kunde aldrig tro att det skulle vara så klurigt att hitta murklor och speciellt top murklor, efter att hittat en del stenmurklor så hittade jag i helgen äntligen min första toppmurkla och ett riktigt praktexemplar tycker jag själv (18cm hög) ;)

Toppmurkla

0

Kjell :)

17 maj 2010 kl. 11:21

Den var fin, grattis!

0

G Nilsson

17 maj 2010 kl. 11:54

Grattis! Jag hittar nästan aldrig nåra toppmurklor.  Annars verkar det vara murkelår i år i Sthlmstrakten.

0

Bo E

17 maj 2010 kl. 16:28

Grattis till den!
Kanske de håller på att poppa upp ett tag till nu när det regnat…

Eftersom de vinner på torkning kan man ju ha möjlighet att samla på sig ett litet lager på tork innan man äter upp dem och därför kan ju även en enda vara värd att spara.

0

Karl Sp, Uppsala

17 maj 2010 kl. 18:37

Är det försent att leta toppmurklor efter nationaldagen?
Ska till mindre trafikerad skog i Gästrikland då.
Är så svårt att hinna med innan tentorna.

0

Lena M

17 maj 2010 kl. 18:53

Grattis ! Ja de är inte lika vanliga som stenmurklor, jag hittade 5 idag på nytt ställe :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone