0 1294 visningar

5 svar

Tillreda vårmusseroner?

Gamlazonen

19 maj 2010 kl. 17:49

Med anledning av dagens fynd undrar jag hur man bäst (godast) tillreder vårmusseroner

0

Lena M

20 maj 2010 kl. 07:23

Jag har inte så stor erfarenhet av svampen men skriv i ” recept vårmusseron ” i sökrutan längst upp till höger så finns info.

0

Peter, Linköping

20 maj 2010 kl. 09:40

Smörstekning och gräddstuvning funkar inte för mig med vårmusseron. Smaken sticker ut för mycket. Jag har själv testat att lägga in dem i 1-2-3-lag med kanel och lagerblad med OK resultat.

Jens Linder förespråkar senap och kapris: http://www.dn.se/mat-dryck/reportage/1-varmusseron-1.682967.

0

Peter, Linköping

20 maj 2010 kl. 09:51

Jag skall så snart jag kan lägga beslag på de första musseronerna för året experimentera med en ljummen sallad med senaps- och tomatdressing. Jag tror att det kan fungera bra. Överhuvudtaget får jag asiatiska vibrationer av vårmusseron. Schezuan-peppar? Sesamolja? Eller på japanskt vis? Det är bara att experimentera på.

0

Gamlazonen

20 maj 2010 kl. 23:38

Tack Peter, den där varianten från Holmberg/Linder i DN måste jag prova för dagens skörd.

0

Gamlazonen

1 jun 2010 kl. 21:51

Vårmusseroner i all ära, speciellt om de tillagas enligt tipset som Peter länkar till: DN
och familjen Holmberg http://www.dn.se/mat-dryck/reportage/1-varmusseron-1.682967.,med alla intressanta ingredienser, vilket jag gjorde med den senaste skörden, men…..... smörstekta kantareller är en svårslagen delikatess.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone