Fortfarande kan jag inte lägga in bilder på artportalen och senaste rådet jag fick från ” ansvarig ” var att prova med att stänga av brandvägg och virusskydd, men är det verkligen tillrådligt ???
Om, går man då in på kontrollpanelen ?Tack sam för tips !
Hur kan systemet bara sluta fungera , ja datorn lever sitt liv helt oberoende av min vilja :)
Hej Lena.
Vet inte om detta hjälper men jag loggade in på Artportalen svalan för fågelobservationer o kikade i manualen där. Det stod så här ang att ladda upp bilder…
“Notera att bilden bara får vara 500 pixlar bred. Dessutom måste bildfilen vara under 100 kB stor så du får jobba lite i ditt bildbehandlingsprogram först.
Har du Photoshop eller Photoshop Elements så rekommenderas funktionen “Spara för webb och enheter…/Save for web”, som du finner i “File”-menyn (Arkiv-menyn”
Borde vara samma för att registrera svampar tycker jag…
Ja det var mitt tips…testa o se om det fungerar.
Tack för svar .
Totte, det är så knepigt för jag har lagt in massor med rapporter med bilder och det har fungerat, men nu får jag bara ett felmed. bildstorleken är O.K, vet inte vad som tjafsar.
Mikael, jag ” tror ” det är Winndos xp :) Och jag tycker att det låter konstigt att stänga ner brandvägg / virusprogram, avvvaktar och ser.
Nu är jag på språng men kollar upp i morgon om det är lika illa.
Tack så länge !
Lena
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.