Såg ett intressant fenomen i torsdags morse.
Det var tusentals mördarsniglar på väg i exakt samma riktning, (sydösterut från Sala silvergruva).
Vad fick dessa att vandra (snigla sig fram) i exakt samma riktning.
Vid femtiden i morse höll vissa samma riktning, samtidigt som andra verkade förvirrade och några kröp tillbaka.
Finns det någon snigelexpert på forumet som kan förklara detta beteende för mig?
vet inte varför, men råkade ut för samma sak för några år sedan, men då var det en snäcka som massvandrade, dom vällde in på min tomt,och försvann ut på andra sidan,de fortsatte ner i skogen,(samma riktning) över en cyckelbana,sedan över en starkt trafikerad väg (många strök med där) sedan ner mot ett kärr. Jag kollade på andra sidan kärret och där kröp de fortfarande i samma riktning. med tanke på hur sakta de kryper så var det naturligtvis inte samma snäckor som kröp in på min tomt som de jag såg krypa ur kärret
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.