Jo jag har sett att svampstaff har hittat mycket vargmjölk. Det börjar med de snösmältningskants levande men de hittade jag/vi inga i år, sedan kommer oftast Sotägg, Reticularia lycoperdon och nu är Vargmjölken,lycogala epidendrum på gång och så hittade jag någon Stemonitopsis igår. Vargmjölken och Stemonitopsisen åkte med hem och har fått bo i några “petriskålar” där de utvecklas, sisådär, får se vad som händer.
Jodu svampstaff det är rätt vanligt att flera myxar växer intill varandra på samma låga då de är många som villa ha samma typ av ved och i samma nerbrutna stadium. “Mina” växer oxå på samma låga och det är tre arter men den ena arten verkar ha haft för bråttom och sedan kolappsat!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.