INTE, skulle det stå :).
LÄgger in bild på dessa svampar som jag plockade i tron att det var föränderlig tofsskivling men jag börjar bli tveksam. De växte på marken där det fanns vedrester av både löv och barrträd, svårt att avgöra vad eftersom det var mossbelagt. Vad ???
kanske föränderlig tofsskivling
Irene, idag såg jag gurkrödhätting på 2 andra lokaler, granskog.
De här vill jag ha till rökslöjskivling med de gråvioletta skivorna funna i ren granskog idag, de andra slängdes för jag kände mig osäker.
Men är den inte en höstsvamp som kan förekomma tidigare ? I.a.f finns rätt så mkt. av den just nu.
rökslöjskivling
Tja så länge ingen stjärna säger emot så får vi väl tro att det är rökslöjskivling då....jag har ju inte ens trott det var lönt att besöka de terrängtyper där jag brukar finna dem om senhösten.
Kanske man borde göra det då och försöka passera några tänkbara vårmusseron- och murkel-ställen på vägen…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.