Om en “Karl-Johan” har rak fot, är det då något annat? För övrigt allt detsamma, möjligen något brunare mönster på foten. Den typen av KJ hittar jag i en lite annan terräng, mer mossa och större granar.
Jag har också hittat endel KJ som har smalare och aningen böjd fot, ungefär som ett L. För övrigt allt som KJ. Har jag hittat varianter, beroende på skilda underlag, eller har jag hittat andra soppar till och med?
per d: Enligt mig så är det ingen skillnad på stensopp och rödbrun stensopp och jag kallar dem båda KJ men när det gäller finluden stensopp så finner man ju uppenbara skillnader men vad säger du om smaken? Om du har upptäkt någon skillnad eller någon annan på forumet så är jag ytterligt nyfiken på svaret.
svampnärden, har ingen aning om där är någon skillnad i smaken på finluden stensopp och på stensopp. jag ärganska säker på att det jag plockar är stensopp, alltså karl johan då där varken finns tall, ek eller bok i “mina” skogar. vad har du sett för pris på torkad stensopp ?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.