Skålen vid tallstubbe ser ut att växa på bränd mark, varför det skulle kunna vara brun brandskål - Peziza echinispora. Den har inte fransad kant, vad jag kan se, bara lite “scurfy”.
Skålen på kodynga kanske är P. fimeti.
Tryffeln bör vara en hartryffel - Rhizopogon.
Den svartvita pokalen med kosta åsar stämmer rätt bra med slät pokalmurkla - Helvella leucomelaena.
Jag vet ingen ögonskål som går på dynga, så det kan nog vara den vanliga Scutellinia scutellata.
bör vara rodnande hartryffel, Rhizopogon roseolus (det skulle jag kalla den i alla fall).
Man har slagit ihop de flesta namnen på rodnande arter till en: roseolus.
De har bl.a. beskrivits som olika arter/former med olika sporstorlek, så det kan röra sig om ett komplex av närstående arter eller en variabel art. De kan ha 4-8-sporiga basidier, och ju färre sporerna är, desto större är de också. Det finns en extremform med enkelsporiga basidier, och den har förstås de största sporerna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.