0 244 visningar

19 svar

Forumförnyelse!

Svampnörden

27 aug 2006 kl. 20:25

Är det väldigt svårt att få till ett något mer lättnavigerat forum?
Jag bifogar ett vad jag tycker är ett lättnavigerat forum med god översikt som ett exempel.
http://www.chiforum.se/
Underrubriker hade tex kunnat vara; Svampfärgning; Matlagning; Svampplockning med och utan bilder osv osv.

Är det fler som känner som jag eller är jag ensam om denna synpunkt?

0

Svampnörden

27 aug 2006 kl. 20:48

Jag saknar även möjligheten att kunna editera eller radera :).

0

Michael Krikorev

27 aug 2006 kl. 20:50

Ber om ursäkt att forumet är lite rörigt nu när det är så många besökare. Håller med om att det är svårt att få en bra översikt men hav förtröstan.. det kommer en ny hemsida så småningom, med nytt upplägg på forumet. Dock inte direkt ett sådan som du hänvisade till. Men det kommer dröja ett litet tag till… Fortsätt gärna komma med synpunkter och tips på förbättringar.

0

Svampnörden

28 aug 2006 kl. 18:26

Ställde en fråga innan en vecka i Grakland om olika chaminjoner smakar olika. Kan inte för mitt liv hitta tråden nu! Kan någon hjälpa mig.

0

Totte

28 aug 2006 kl. 19:43

Du har en sökfunktion på samma sida där du skapar inlägg.
Du kankse kan söka efter ditt eget inlägg?

0

Göran H

28 aug 2006 kl. 23:13

Ta det nu dj…..t
lugnt Micke. Det här Forumet funkar kanonbra. Rör inga spakar och kranar om du inte är hundra.

0

hanzzon

29 aug 2006 kl. 06:46

jag tycker också att detta forum är lättnavigerat och snyggt. mycket bättre än de andra jag besöker.
man behöver ju bara söka efter tidigare inlägg. lätt som en plätt!  :)
mvh

0

Svampnörden

29 aug 2006 kl. 06:56

Jag använder bara mozilla när jag surfar! Ser forumet annorlunda ut för er?
Kan inte du Göran eller hanzzon skärmdumpa och lägga in här. Så jag ser hur forumet ser ut för er!

Tack på förhand

0

Lena M

29 aug 2006 kl. 08:45

Fn går det inte att skapa nya inlägg ! 222 besökare för tillfället , tidigare i morse var det drygt 500, kan det vara möjligt ?
Få se om det fungerar med att svara på ett inlägg. Hej, ifrån

0

hanzzon

29 aug 2006 kl. 09:03

jag kunde inte heller skriva nytt inlägg.
mvh

0

Myran

29 aug 2006 kl. 09:34

Inga problem!

0

hanzzon

29 aug 2006 kl. 09:44

NYA inlägg.
svara på inlägg går bra.
mvh

0

Fia A

29 aug 2006 kl. 10:17

Vad hände med inläggen med bifogade bilder? Jag gillade bättre när det var fetstilt rubrik på dem, då kunde man se vilka det var direkt. Nu är det mycket svårare!

Använder iofs också Mozilla, så jag kan ju inte svära på att det är samma för er som använder explorer…

0

Michael Krikorev

29 aug 2006 kl. 11:14

Hej!
Det är just nu problem med att skapa nya inlägg.. jag jobbar på det och återkommer!
/Webbmaster

0

Michael Krikorev

29 aug 2006 kl. 11:23

Nu ska det funka igen… Håller på att flytta över hemsidan till ett nytt webbhotellkonto för att klara av all trafik och bilduppladdningar, så det kan bli lite störningar närmsta dagarna. Håll utkik och rapportera om ni upptäcker fler fel!

0

Johnny

29 aug 2006 kl. 15:20

Fia A,
Det är ju en kameraikon till vänster om titeln, det har jag tidigare efterlyst! Bättre tycker jag!

0

hanzzon

29 aug 2006 kl. 16:22

varför kan man inte lägga in bilder i redan startade rubriker?
mvh

0

Michael Krikorev

29 aug 2006 kl. 16:42

Hanzzon: Det är av ren programmeringsteknisk anledning som man inte kan ladda upp bilder i svar på inlägg. Jag ska givetvis försöka åtgärda det i framtiden när jag får tid, men tsv får ni nöja er med att skapa nya inlägg. Om ni vill svara på inlägg och samtidigt vill bifoga bild så är mitt tips att ni gör så här:

1. Kopiera länkadressen till det inlägg ni vill svara på.

2. Välj “skapa nytt inlägg” och klistra in adressen till det inlägg ni har svarat i texten, då har man en chans att följa tråden tillbaka.

0

hanzzon

29 aug 2006 kl. 19:30

så får det bli.  :)
mvh

0

Fia A

30 aug 2006 kl. 19:27

Johnny, allt är ditt fel med andra ord ;-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone