Bild 1 och 3 skulle jag gissa rodnande flugsvamp på, men bild 2 förvillar - visst ser det ut som en kremla men har den verkligen kremlekonsistens?
Det kan bara Lena M veta som plockat den????
Flugsvampar har ju en mjukare trådigare konsistens så det bör vara lätt avgjort genom att bryta lite i köttet.
Ha, ha , ja där ser man och jag tror på x-pertisen. Men visst är det tidigt det är knappt så att vårsvamparna tittat upp.
Efter helgens regn har det kommit föränderlig tofsskivling på många ställen och vårmusseronerna mår förträffligt,hämtade ett par kg. på morgonen :)
Här är det sämre.
Några små pytte nejlikbroskskivlingar har kommit under en ask där jag tidigare hittade en sönderklippt häxring vårmusseroner.
Dröjer väl inte innan de oxå mejas ned.
Igår söndag fann jag dock ett par rejäla svaveltickor men de hade uppnått ett alltför träigt stadie att vara aptitliga…suck…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.