på en rätt färsk granstubbe, övervintrad bara en gång.
Första serien från i går fm, först översiktsbild, sen de två ”maskliknande” sakerna. Det violetta i ders bildöverkant (svamp eller kanske ägg?) upptäckte jag först nyss på datorskärmen och gjorde en givetvis suddig delförstoring!
Ett dygn senare var jag idag tillbaka för att se om de ”maskliknande” flyttat på sig. Först översikt, sedan närbild på den ena avlånga - som inte rört på sig”
Ska dit i morrn också och kolla mera noga. Idag har dom fått åskregn på sig. Massor!
Nån som vet vad som finns på bilderna, förutom vargmjölk?
? Jag ser nästan bara “vargmjölk” det avlånga “gula” är på min skärm ljusorange och det vill jag oxå ha till vargmjölk. Däremot ser jag något litet silverfärgat till höger på stubben som är mer intressant än det övriga. Vargmjölken som “läcker” är inget ovanligt det verkar som om inte hela plasmodiet mognar samtidigt och en del fruktkroppar har en bit omoget plasmodium kvar som ett bihang. Jag skall snacka med Uno om detta senare, så jag återkommer med ett svar då.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.