Hittade ganska många kantareller i bra storlek i Värmland utanför Karlskoga vid Våtsjön…. samt många små knappnålsstora… men flera var helt ok att plocka och steka hela till abborre:)
Hemma i Östergötland har jag dock inte hittat några än… men heller inte letat så mycket….
Hej Bo
Ja det här var i midsommarhelgen och då var det lite regn, dessa växte dessutom vid sjön precis så det var nog extra fuktigt där, fast solen sken på ordentligt så det knastrade på marken och var torrt i övrigt
ska åter till samma plats på söndag och en vecka framöver så jag ska kolla mer då...finns även flera kärr runt omkring där och vid dem brukar det växa en del även när det är torrt…. annars plockar jag mest i Västerhaninge trakten och Mjölby trakten…lite utspritt;) östergötland, stockholmsområdet och värmland;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.