0 446 visningar

8 svar

Oj va kolla..en mård!

Totte Gbg

6 jul 2010 kl. 22:34

Va ute o kollade kantareller idag…en näve torra blev det. Men det som var dagens händelse var att vi fick se en mård! Har vi aldrig sett tidigare så i naturen, det var häfigt :D

En mård o så några få kantareller…

0

Totte Gbg

6 jul 2010 kl. 22:41

Nähä ingen bild testar igen…

Nu då :)

0

svampstaff

6 jul 2010 kl. 22:46

Fint djur, och sällsynt bild.
Förlåter mården som bet ihjäl mina tre katter för 15år sen, kul att se.

0

Lena M

7 jul 2010 kl. 08:14

Vilket trevligt möte 1

0

Grethe F

7 jul 2010 kl. 12:55

Vilken tur du hade där

0

Bo E

7 jul 2010 kl. 13:00

Det var ett djur man aldrig mött i verkliga livet.
Är de vanliga i Göteborgsområdet?

0

Tina Nordberg

7 jul 2010 kl. 14:13

Grattis till bilden! Jag har sett en, även om kameran hade varit med hade det nog inte blivit någon bild.

0

Totte Gbg

7 jul 2010 kl. 17:37

Tack!
Nä inte såg vi den mitt i stan i Gbg ;-) Vi va ute på tur bortåt Landvetter Kinna o kikade på svamp….skog jag gått i sedan slutet på -80 talet men inte har jag sett mård där någonsin förrän nu :)

0

Fritjof Gbg

8 jul 2010 kl. 21:39

Jag ser ganska ofta mårdspår på vintern,men har bara skymtat den ett fåtal gånger dom 28 år jag bott här(mellan Landvetter och Kinna).Mycket ovanligt och snyggt att få den på foto Totte!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone