Det vore helt klart intressant. Har kompisar som kör Android och antalet som kör Android-telefoner ökar rätt seriöst så intresset bland folk som också är svampplockare kommer inte minska. Jag är själv programmerare och skulle helt vara intresserad av att hjälpa till med ett sånt projekt.
Kanske går vissa delar, design och gränssnittsdesign om inte annat att återanvända.
Jag undrar också om det är på gång någon app för Android. Det kanske är en smidig sak att utveckla då man kan kombinera det med just GPS och sitt google konto och google maps att markera ut på. Många utvecklare beskriver det som mycket enklare att ta fram apps till Android vad jag upplever också.
Inte för att det kanske hör hit, men Android har stormat om Iphone markant på 1 års tid och har nu långt fler användare än Iphone enligt flera försäljningsrapporter.
Synd att det måste till två separata kodbaser för en och samma app mellan dem. Java är fint då det är platformsoberoende nästintill.
Såg den här tråden på Swedroid förresten just nu:
Appförslag: Svampguide:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=17807
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.