0 525 visningar

16 svar

Ut, gott folk!!

Ewa lilliesköld

20 jul 2010 kl. 21:34

Vill bara uppmana alla att ge sig ut och leta kantareller, även om det känns torrt så finns det massor…......i alla fall här!!!!!
;-)

0

Helena A

20 jul 2010 kl. 21:56

Inte i Sörmland!
Jag hittade ett par liter i går men de växer vid sjökanten.
Idag kollade jag ställen i djupa skogen.
Allt är borttorkat.
Föll 10 mm regn i lördags det första sen midsommardagen men det är fortfarande lika torrt och helt dött på all svamp

0

Ewa lilliesköld

20 jul 2010 kl. 22:18

:-(  va trist!!!!

0

Boman

21 jul 2010 kl. 11:51

Ute har Boman varit men någon svamp fanns där inte. Mygg och fästingar, däremot.Negativ.

0

Grethe F

21 jul 2010 kl. 12:16

Vart i detta långa land bor du här är det tort som fnöske

0

Caspar

21 jul 2010 kl. 14:31

Jag som har gått och tittat i träden hela sommaren, det kommer ta ett tag att ställa om nacken.

0

Lill, Skellefteå

21 jul 2010 kl. 14:40

Inte mycket svamp här ännu. Hittade 3 knappnåls stora kantareller i dag. Får nog vänta ett tag till.
Kom lite regn i natt så jag tror jag ska ge mig ut på soppjakt i morgon. De borde väl i varje fall börja dyka upp snart.

0

Kjell :)

21 jul 2010 kl. 15:02

Är detta ett hån eller ;)
Jag plockade ett par liter i juni, men sen kom torkan och tog allt smått. Kanske det kommer regn till helgen som SMHI har lovat ! (rotblöta sa de igår på SR)

0

svampstaff

21 jul 2010 kl. 18:03

Till min förvåning hittade jag några liter delux kantareller idag, alltså blek hassel/ekkantarell:)

0

Johan

21 jul 2010 kl. 19:01

var ute tre timmar idag i Alingsåstrakten. En näve kantareller, en tryffel, en kremla som var så angripen att man knappt kunde se vad det var samt en massa häxägg och tickor var allt jag såg =/ .

0

Nils

21 jul 2010 kl. 20:33

Kul för dej. Alla “mina” mycel är torra som fnöske.

0

Lena Strömstad

21 jul 2010 kl. 21:56

Det låter som om ni ska komma hit :-) Var ute med min far idag och vi stod i säkert 15 min och plockade och plockade kantareller på ett enda ställe. Har aldrig sett så mycket kantareller på samma ställe förut..

0

siv n.

22 jul 2010 kl. 07:54

Hej Ewa! Du skriver att “här ” är det gott om kantareller. En fråga vart,Vart i vårt avlånga land ligger det?
siv n

0

Ewa lilliesköld

22 jul 2010 kl. 08:16

Nej, inget hån för tusan gubbar!! Blev själv förvånad över alla gula färgklickar….men inte desto mindre glad :-)
Jag pratar om “bögda i mellan Värnen å Vättern”
Caspar - fortsätt att titta i träden, en gul vacker saffransticka är inte fel det heller :-)
Svampstaff - delux…det gillar jag!!
Johan - tickor är ju nästan coolare än kantareller och kremla, det har inte jag!!
Nils - Prova i lite högre gräs vet ja!
Lena - Heja Bohuslän :-)
:-)

0

Nils

22 jul 2010 kl. 19:35

hej!
Här lite sör ut i böggda har vi de lite knapert och slôr vårt höga gräs för å få for te kora. Svampen kommer nog ändå för idag har vi fått ordentligt med regn.

0

buffy

22 jul 2010 kl. 19:46

Nädå, inte här i NV Skåne. Vi var på Söderåsen häromdagen och gick nere i bäckravinen vid Klöva hallar, otroligt vackert men inte ens där nere fanns ngn marksvamp.

0

Ewa lilliesköld

23 jul 2010 kl. 07:57

Nils - “dä kan du hoppa upp å sätta däk på” som vi säger i mina trakter :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone