SKOGEN, då är det tråkigt för dig, kantarellen är GUL och kommer nog att förbli så, jag tror att det blir ett givet namn framver, Varje säsong samma diskussion ?
Gå ut i skogen och kolla på svampar eller svara på svampfrågorna om du kan !
Svampguiden verkar ha gått i träda, man drar sig för att fråga om arter man ser, ingen orkar enagera sig tycker jag. Själv är jag lite rädd att svara på frågor när jag är lite osäker, men kan vi inte som tidigare hjälpas åt att klura ut vad vi hittar / ser?
Sajten har gett mig så mkt. kunskap så jag vill gärna att den sprider ringar på vattnet och det gör den om vi alla medverkar.
Vill också säga SKÄRP er!!!
Till Klas försvar: Han står för vad han tycker. Den där andra fegisen som alltid har olika signaturer när han/hon gör något påhopp tycker jag är en superfegis. Kan man inte stå för vad man tycker så kan man vara tyst!
När jag pratar med svampplockare som inte är lika insatta som de flesta här så måste jag säga gula kantareller annars tror de att jag menar trattkantareller.
Till Lena M, ska höra med tina i kolsva Tack för det. Och även bra sagt Lill.
Till er andra. MÄRK ORD men om ni ska vara så. Skriver jag väl Cantharellus cibarius. Även om jag skrev gul så fattar ni väl att jag menade cantharellus cibarius.
Men vet ni vad ni kan göra, ni kan ta kantareller och köra upp där solen inte skiner om ni ska märka ord.
Usch vilken trist stämning. Har man inte svar på ställd fråga så kan man knipa tycker jag. Vet inte vad som är värre, anonyma kommentarer eller såna med stjärnor som inte har bättre vett än att ge nya användare otrevligt intryck av Svampguiden. Vill ni sitta här själva och gnälla, eller vad är det frågan om?
Med jämna mellanrum kommer detta upp och jag undrar bara - har inte vi alla intresse av att hålla diskussionerna på en högre nivå?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.