Som vi vet hade vi ett regnoväder över hela Sverige förra veckan. Som jag förstår det så ska svampen komma när det blir varmt. Jag tycker vi har haft några varma dagar här i Blekinge men ingen svamp. Så min fråga är vad krävs för att svampen skall komma?
Mera regn tror jag trots att vi fick 52 mm över Gästrikland i helgen som var.
Men de bästa svampmånaderna har ju inte kommit så hav förtröstan :). Jag såg faktiskt några fårtickor idag och en sillkremla + några andra kremlor efter igenvuxen körväg, gammal granskog. Så de kommer förhoppningsvis !
Jag passerade Blekinge i går och ni har väll fått en hel del regn i helgen så nu i mitten på veckan borde det ha vaknat en del i skogarnas gräsmarker och hagar, kanske inte lönt att spana i djupa urskogen då de 50-80 mm som kom på ostkusten nog försvann rätt snabbt i de markerna.
Jag hittade 2 KJ på Lysingsbadets camping i Västervik, de lyfte golvet vårt förtält i ena hörnan men det var i skuggläga och under tältet har det varit fuktigt länge:) Här i NV-Skåne är det torrt så det dammar men skall ändå ut en sväng i morgon men det blir nog inget mer än en skön skogstur:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.