Vi behöver nog mer regn här också men det har börjat röra på sig lite i alla fall.
Lena har rätt i att det har kommit Grynsoppar för ett tag sedan. Jag hittade en del helt förstörda av ålder idag.
Det fanns ‘nya’ idag. Tyvärr så blir det inte mycket kvar när jag har rensat.
Så går det när man inte äter ‘mask’:)
Finluden stensopp har satt fart. Tyvärr så var nästan allt angripet.
Stor variation i storleken: bild 2 (den lilla ligger nere till höger i bild i fall någon missar den:)
Grattis till fyndet Svampstaff!
Har du smörjt kråset redan?
Jag önskar Jan A en riktigt blöt helg;)
Det var det värsta…!!
Det kan man knappast kalla a-klass.
Undrar vad det beror på?
Kul att det börjat röra på sig lite i dina marker, Birgitta.
Kantareller har jag hittat lite grann också.
Nu väntar jag bara in Jan A´s rapport om ett härligt, varaktigt ösregn också.
Jag håller tummarna.
Rapport ska du få Enelie, men inte om nåt varaktigt ösregn! Nej, i måndags fick vi nästan 6 mm och idag får vi kanske 10-13 innan det iofs oplanerade duggregnet upphör på em. (Skulle eg plocka vinbär och hallon idag…) Vid blåbärskärren i går hittade jag iaf en uppäten storkremla och på stigen dit en frisk sommartrattfamilj. De egentliga svampmarkerna är dock TOMMA!
Men 3-knappt8-millimeters bläcksvampar under en ‘gulnandemusseronbjörk’ kan jag bjuda på. De har veck - men är inte veckade…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.