Det är väl något tidigt för trumpetsvamp kanske,, min erfarenhet av denna svamp är rätt ringa, jag hittar knappt några alls men förra året träffade jag på Svart-gul trumpetsvamp i mängder, men jag vill minnas att det var en bit in i Augusti-September, kan ju vara en förklaring.
Annars är de väl som kantareller, alltså sätt stationära och de återkommer på samma ställe varje år..
Funnit enorma mängder med svart trumpet de senaste 4 åren och inte bara i “min egen skog” utan lite varstans Örebrotrakten. De har kommit som över en natt i mitten- slutet på Aug. och stannat över frosten Nov-Dec. Med enorma mängder menar jag 100 tals liter å lite till,dvs faktiskt aldrig varit med om liknande.Tvärtom din upplevelse.. Perfekt år för dem iår känns det som,gäller bara att se den första.
Lycka till
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.