Var ute en sväng och nu verkar det ha kommit svamp på allvar, tyvärr var mycket så angripet att det inte var värt att spara, skulle ha gått ut redan i förrgår. Jag hittade dock en hel del som jag tror är bra matsvamp, men för säkerhets skull postar jag det även här.
Stensopp och Brunsopp?
Brukar sällan svara på dessa eftersom jag inte är en expert på långa väggar men jag vill se om jag har några rätt. Den första bilden ser ut som Brunsopp.Den andra skulle jag tro vara en gallsopp. Tredje absolut Karl Johan familj.Bild 4 ser ut som en möjlig Tegelkremla,svamp till höger om T.K är svår att se,möjligen någon form av Giftkremla(svagt giftig)Bild 5 är ingen champinjon!! Är som sagt ingen expert men några av dessa svampar hade jag inte stoppat i stekpannan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.