Hej!
Har ni varit och kollat på era violgubbeplatser?
Hos mig är det ganska gott om dem på ett par platser,där de bildar häxringar,på en av platserna kommer de första fruktkropparna efter midsommar.
Skogen (Växtplatsen) som räddades tack vare er på forumet som puffade på mig,har jag inte kollat i år förra året kom de tillbaka.
Nu har jag varit tillbaka till skogen (Växtplatsen) som räddades tack vare er på forumet som puffade på mig.
En gång tidigare har jag sett lika mycket violgubbe som i år. Då var det två dubbla häxringar.
I år är det en halv häxring som är 20 meter och inuti sitter det fruktkroppar,i en kant har det bildats en mindre häxring.
Inga träd har blåst ner,men visst hade det kunnats sparats mer träd!
Helt fantastiskt!
Läs mitt inlägg på guiden Visste ni det här!
Hej
Jag har två violgubbsställen hittade ett igår igen. Ett är vid Larsbo kalkbrott i Lindesberg södra delen. Jag har hittat gubbar där i många år.Kalkbrott liten väg gammal granskog är väl nästan klassisk plats.
Tar med kamera nästa gång så syns både gubbar och växtplats
Carl-Johan
Carl-Johan Råberg
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.