Mina kommer på samma platser,dvs om skogen finns kvar,det är så mycket kalhyggen här,jag plockar den sorten som trivs med gran.Gå gärna in i en granplantering lite äldre sådan det som har varit åkermark,vissa år kan det finnas gott om K-J där.Sök där det är mest fuktigt.
Hittade årets första matnyttiga stensoppar igår.
Växtplatsen var en gammal lerjordshög invid en mycket gammal igenväxt väg som på platsen var skuggad av granskog så att jordhögarna i den gamla vägkanten var nästan helt obevuxna - förutom av kallarna då - sen fanns den största o finaste mitt på den gamla vägen oxå på en skuggad plats där gräset inte tagit över totalt utan man såg gamla hjulspår, lite mossa och en del upptrampad yta av grävlingar och/eller vildsvin oxå.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.