0 409 visningar

3 svar

Årets svampboks-köp

MariaW

9 aug 2010 kl. 22:15

Jag brukar lite då och då investera i nya svampböcker och i år föll valet på en bok jag blev anmanad att köpa förra året av representanten från länsstyrelsen som kom “hem” och inventerade violgubbar och rödlistade taggsvampar, Rymans fältguide ansåg han att jag skulle ha så nu är den beställd och bör trilla ner i brevlådan inom några dagar.

Har du investerat i någon ny svampbok i år?

0

klas jaederfeldt

9 aug 2010 kl. 22:49

ja jag har köpr jens H.pedersens svampriget,

en dansk bok som tar upp vad svamp egentligen är

0

MariaW

9 aug 2010 kl. 23:03

Klas J: Denna?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8712033308

Ser ju onekligen ut som en läsvärd bok om man vill lära sig mer om systematik.

0

Elisabeth Jansson

9 aug 2010 kl. 23:11

Jag har köpt Galen i svamp på nätet,men tyckte att mycket av recepten innehöll samma ingredienser.

Det finns två till salu på två olika antikvariat för mindre än 200 kronor googla Förf.Antonio Carluccio Galen i svamp

Sedan utav mina tyska vänner fick jag en tysk svampbok 1200 Pilze av Rose Marie Dähncke Bra komplement till det jag har.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone