Har verkligen ingen några fler jätteröksvamptips… min fråga fick bara ett svar, hur ska de tillagas, förvaras, konserveras frysas osv…. har hittat mängder på jobbets gräsmatta. går den att sylta??
allt gott Kira
ps man måste ju prova den om man hittat den
Jag hittade också en hel kasse full med jätteröksvamp härom året. Provade att steka skivor i smör och visst det smakade hyfsat, men jag tyckte den hade lite slemmig konsistens och rätt svag smak. Smakade mer av smöret än av svampen så att säga. :-)
Skulle också uppskatta tips på denna. Det är en kul svamp att plocka när man råkar hitta den.
Eftersom dessa nog inte är så vanliga är det svårt att hitta recept, så jag får helt enkelt experimentera och återkomma till tråden med mina erfarenheter..att skära och steka tunna skivor i smör låter inte så gott som jag läst om, men kanske skära i småbitar och hårdsteka..eller fritera… funderar på att testa att lägga in dem med..ska kolla konsistensen
Kira
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.