jag tycker att svampen i sig har smak med, det beror kanske på hur och var de växer vilken smak de får… kanske kan skilja, det verkar som om svampen är mäkta populär i England, den tillochmed säljs på vissa ställen. men om det är mest kryddningen som smakar så är det ju i och för sig helt ok det med, då kan man ju välja själv…kantareller tex vill man ju inte krydda ihjäl utan de ska ju smaka just kantarell, men här får man ett fullgott vegetariskt biff alternativ tycker jag, ska testa att smaksätta med lite köttbuljong eller kyckling buljong och tillsätta vitt vin. att knapersteka och strö över sallad som bacon verkar också gott.
Jag var mest rädd att den skulle bli slemmig, men den blir som vanlig liten röksvamp som man steker och dem tycker jag ju om. Jag har nu förvällt och förvällt och förvällt… nu ska de frysas in i påsar. Tror att de andra 20 får stå kvar… man har ju inte hur stor frys som helst och det finns ju massor andra spännande svampar som måste få plats. Jag är glad att jag hittade dem och fick prova på dem.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.