För några dagar sen skröt jag om rikligt fynd av Karl Johan. Jag satte i mig en hel del. Omelett med svampstuvning till lunch och svamprisotto till middag. Magen blev inte helt lycklig över detta. Inget allvarligt och det var bara jag som mådde så. Nu undrar jag lite över hur pass hårdsmält svamp egentligen är. Finns det gränser för hur mycket man bör äta?
Svamp är hårdsmält föda. Hur mycket magen tål är individuellt från person till person och olika beroende på typ av svamp så det finns väl egentligen inga gränser för hur mycket man bör äta, mer än “lagom är bäst” och vad som är lagom måste ju var och en testa sig fram till.
Om tungmetaller i svamp och bär.
http://www.sochv.jakobstad.fi/index.php?use=document&cmd=download_file&file=6915
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.