Var med barnen till Stadsparken,i Örebro, så att dem kunde leka av sig, å efter en stund gick jag runt lite för att se mig om, ,stink-gall-kantkremlor överallt,finluden stensopp i massor,50 å fler,tyvärr mer orter än i Kirunavaara, horder av,tror jag, parkflugsvamp,flockar skarpa riskor,kanske ekriskor.Områden med nejlikbroskring av ganska fin kvalite.Aldrig varit med om något liknande,fantastiskt att bara se i Örebros största och mest välbesökta park.Kul att pappa fick leka lite oxå.-)
Vilken lycka!
Det är lätt hänt att man blir helt svamptokig när man får en sådan upplevelse.:)
Det verkar vara lite tidigare inne i sta´n här med. Det har fullkomligt exploderat och det växer svamp i varenda park, gräsmatta mm
Jag är en livsfarlig bilförare när man har det i blickfånget hela tiden;)
(hinner tyvärr inte stanna till.)
Jag fick rapport häromdagen att man plockar champinjoner på promenaderna i Norrköping. Det lär finnas rikligt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.