Det varierar nog med personen vad magen tål.
Personligen tycker jag att unga, fasta maskfria ex. av karl-johan och snöbollschampinjon är exempel på svampar som även fungerar som råkost.
Man får pröva med mindre mängd och avgöra om smakupplevelsen överväger ev. motstånd i magsäcken.
Jag har i alla fall aldrig mått illa av nån svamp, vare sig tillagad eller rå.
Ät bar svamp, mörk hårig sjuk sköterska, sjuk vårdare, kul glass, kassa medarbetare o.s.v. i all oändlighet…
Sär skrivningens förbannelse går inte att bryta, det blir bara värre och värre. Skrivihop, det kan väl inte vara så svårt? Sär skrivning gör samman hangen o begripliga, fan tastiskt märk värdigt tycker jag att nästan ingen på pekar detta. Läste att Sverige har slagit världs rekord i sär skrivning när VM av gjordes i Göte Borg ny ligen.
Språkpoliser skräm inte bort nybörjare som hittat till svampguiden,det viktigaste är att man förstår vad som menas.
Signaturen stavkunnig verkar vara en forumist,fegt att inte våga stå med sitt eget namn,det är värre än särskrivning att inte våga stå för sina åsikter!
Dyslektiker stavar problematiskt och har dåligt självförtroende för det,även invandrare,även ett rättstavningsprogram kan “välja” fel.
Ähh, herregud. Skaffa dig lite humor!!! Det är väl inte hela världen med lite särskrivning. Vad jag menar är att dagens rättstavningsprogram markerar att ord är felstavade när de inte känner igen orden. Tex brosk nejlik skivling går bra men inte brosknejlikskivling så därför särskriver folk mer nu.
jag håller faktiskt med Elisabeth Jansson, har själv lite svårt med stavningar osv och kan i bland tycka att det kan bli lite väl mkt påhopp om någon skriver tex gul kantarell o man igentligen menar kantarell, eller om någon har nån särskrivning.
Tycker vi ska ha en god stämmning här på svampguiden och alla ska ju kunna och våga skriva o fråga oavsett sina språkkunskaper.
Jag har humor iaf även om den inte behöver straffa andra.
OK, jag böjer mig för argumenten. Låt oss sär skriva även i fort sättningen och konstatera att sär skrivning fanns även för 20 år sedan, eller? All varligt talat: det är ett modernt på fund och har inte med dyslexi att göra.
Nu ska jag laga lite natta mat med prins korv och pann kaka med drottning sylt till efter rätt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.