Hej!
Jag trodde att det var min dator som var seg men nu pratade jag med kompisen som sa att det var så tråkigt att gå in på guiden för det händer inget utan bara står och tuggar.Jag har ledsnat på att lägga in bilder för det tar sådan tid eller så får jag meddelande att det är fel,trots att jag har förminskat dem till storlek som tidigare.
Ingen annan stans där jag är inne på olika webbplatser är det så här!
Vad är problemet???????
visst är det segt ibland - mycket segt - jag är bara en novis på datorer och tror att det beror på att det börjar bli högsäsong så det är många som lägger in grejor samtidigt och då får väl de tekniska funktionerna hårdare belastning??????????
Som jag skrivit tidigare så är svampguiden programmerad på 1900-talet, med teknik en som inte klarar för många samtidiga besökare. Och just nu är det högt besökstryck, ca 5 000 besökare per dag.
Jag ska se om jag kan optimera prestandan på något sätt när jag får någon timme över.
Tycker jag har märkt en viss förbättring.
Jag är ju en riktig nattuggla och då kan det inte vara så många på guiden,men segt som kola.
Särskilt när jag läst ett inlägg och ska tilbaka till forumet,det går snabbare att stänga ner och gå in på nytt,nu har jag märkt att det är skillnad.
En sak till:
Jag kan inte längre lägga in 3 bilder med det formatet som jag tidigare lagt in och det funkat,nu fungerar det inte!
Det kan väl inte bero på antalet besökare?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.