0 426 visningar

19 svar

Micke! varför så "segt" på guiden?

Elisabeth Jansson

17 aug 2010 kl. 22:06

Hej!

Jag trodde att det var min dator som var seg men nu pratade jag med kompisen som sa att det var så tråkigt att gå in på guiden för det händer inget utan bara står och tuggar.Jag har ledsnat på att lägga in bilder för det tar sådan tid eller så får jag meddelande att det är fel,trots att jag har förminskat dem till storlek som tidigare.

Ingen annan stans där jag är inne på olika webbplatser är det så här!
Vad är problemet???????

0

Micke! varför så segt på guiden?

Thomas i södertälje

17 aug 2010 kl. 22:19

Jag upplever den oxå som seg. men brukar allt sitta o vänta med datorn jobbar :)

0

Elisabeth Jansson

17 aug 2010 kl. 22:30

Jag har upptäckt nu när jag suttit här att om jag är inne på forumet i ett inlägg så går det snabbare att gå ut Från guiden och gå in på nytt,då är det fel någonstans för så här har det aldrig varit!

0

Elisabeth B

17 aug 2010 kl. 22:48

Hej

Det är nog något med webhotellet för vår sida för svampkonsulenterna är borta.
Vi avvaktar svar från Micke

0

Charlotte B

17 aug 2010 kl. 23:18

Samma här… supersegt att vara inne här och har inga problem någon annanstans.

Att vara inne och läsa på forumet är nästan olidligt segt :-(

0

Annika Ronström

18 aug 2010 kl. 00:32

Absolut inte för att stjäla besökare. men vi är nu cirka 40 personer på facebook i gruppen Svampplockarna. Där är alla välkomna! Hoppas att det kan vara ett komplement till en mycket bra svampguide.com men som ibland går segt.

0

MairaW

18 aug 2010 kl. 05:58

Det är tydlig skillnad om man går in kl. 06.00 jämfört med 18.00, kanske det till viss del kan bero på överbelastad server.

0

Värmdöbo

18 aug 2010 kl. 10:06

Jag tycker inte att det är någon större skillnad när man går in, det går nästan alltid segt hos mig. Jag hade inte de här problemen med min Win XP och IE7, nu kör jag Win7 och IE8, kan det vara något med IE8 som gör det?

0

MariaW

18 aug 2010 kl. 10:33

Värmdöbo: Jag har testat med Google chrome och fenomenet att det halvt som halvt hänger sig kommer igen där också, så det gäller inte enbart IE8.

0

Daniel Persson

18 aug 2010 kl. 11:10

Jag tror det behövs en rensning av forumdatabasen, 12000 inlägg… Micke har gjort det förr, har jag för mig.

0

anonym

18 aug 2010 kl. 11:52

Inte rensning, men optimering. Det luktar slarvig programmering flera mil.

0

Björn L

18 aug 2010 kl. 12:56

Det vore även bra att byta ut forumet så man kan ha lite olika forumdelar för olika ämnen samt andra funktioner som kommer med moderna forum som finns för gratis nyttjande idag.

0

Bo E

18 aug 2010 kl. 13:54

visst är det segt ibland - mycket segt - jag är bara en novis på datorer och tror att det beror på att det börjar bli högsäsong så det är många som lägger in grejor samtidigt och då får väl de tekniska funktionerna hårdare belastning??????????

0

Boman

18 aug 2010 kl. 20:35

Men det står oftast bara att det är ett par hundra besökare just då, upp i kanten. Trots det är det segt som kola…

0

Lyfter upp tråden igen!

Elisabeth Jansson

19 aug 2010 kl. 12:29

Hej igen!

Igår var det bättre ett tag,men sedan hopplöst,så jag loggade ut,inget roligt!

Jag vill gärna att du svarar Micke!

0

Lyfter upp tråden igen!

Bo E

19 aug 2010 kl. 12:34

Det beror nog inte bara på hur många som är inne utan även hur många som sänder inlägg och bilder samtidigt - tror jag - men klart man hoppas att Micke kan lösa det hela med nån enkel knapptryckning…

0

Lyfter upp tråden igen!

Stefan hbg

19 aug 2010 kl. 21:04

Jävlar i min låda vad det går undan. Nu har något hänt iallafall…Bra du tog upp det Elisabeth för det var hemskt ett tag.

0

Lyfter upp tråden igen!

Michael Krikorev

19 aug 2010 kl. 23:53

Som jag skrivit tidigare så är svampguiden programmerad på 1900-talet, med teknik en som inte klarar för många samtidiga besökare. Och just nu är det högt besökstryck, ca 5 000 besökare per dag.

Jag ska se om jag kan optimera prestandan på något sätt när jag får någon timme över.

0

Micke!

Elisabeth Jansson

20 aug 2010 kl. 00:22

Tycker jag har märkt en viss förbättring.
Jag är ju en riktig nattuggla och då kan det inte vara så många på guiden,men segt som kola.
Särskilt när jag läst ett inlägg och ska tilbaka till forumet,det går snabbare att stänga ner och gå in på nytt,nu har jag märkt att det är skillnad.
En sak till:
Jag kan inte längre lägga in 3 bilder med det formatet som jag tidigare lagt in och det funkat,nu fungerar det inte!
Det kan väl inte bero på antalet besökare?

0

Måddan

20 aug 2010 kl. 18:28

Nää, nu orkar jag inte gå in på ‘svampguiden längre, segt, segt, segt! Tråkigt att det är så.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone