0 297 visningar

7 svar

Förskole svamp

Liz Thulin

18 aug 2010 kl. 10:08

Här kommer bilderna

0

MariaW

18 aug 2010 kl. 10:36

Jag kan inte bedöma vad det är men tycker du ska ta det osäkra för det osäkra och plocka bort svamparna, barn har ju en viss förmåga att fingra på saker när man inte ser.

0

Förskolesvamp

Hans v E

18 aug 2010 kl. 11:17

..heter det och svampen är fläckriska.

0

Förskolesvamp

klas jaederfeldt

18 aug 2010 kl. 11:36

och jag tycker att den är ovanlig,har bara sett den växa 3 ggr under alla år jag plockat svamp

0

Förskolesvamp

Liz Thulin

18 aug 2010 kl. 11:51

Ursäkta min stavning!
Men är denna fläckriska giftig?
Ska vi ta bort dem?
De växer otillgängligt under några buskar och en sälg.

0

Förskolesvamp

svampstaff

18 aug 2010 kl. 14:25

På en förskola med småbarn bör man väl ta bort all svamp?
Med tanke på barns förmåga att pilla i sig allt.

0

Förskolesvamp

klas jaederfeldt

18 aug 2010 kl. 21:50

jag tror inte de smakar så länge på dessa skarpa svampar

0

Förskolesvamp

Hans v E

18 aug 2010 kl. 22:02

Inte giftig men oätlig (brännande skarp i smaken som de flesta riskor).

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone