Hittade dessa på en död björkgren och var först säker på att det var stor föränderlig tofsskivling. Men då dessa inte är ljusa utan mörka över ringen så stämmer det inte. De ser inte heller ut som typisk gifthätting och är ovanligt stora för att kunna vara det? Känns inte heller som att det skulle vara ngn honungsskivling.
Fortfarande snuvig så känner ännu inga dofter och blev inte heller ngn provsmak men ngn kanske kan ge mig klarhet utifrån bilderna?
Jag hoppas bilderna blir tydliga men de är tagna med mobil och det är via mobilen som jag skriver. Om det inte blir tydligt med dessa bilder kan jag ta kort med kameran i morgon men är för nyfiken på dessa svampar för att vänta helt till dess:)
Tack på förhand
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.