Bo E: När den går att hitta i södra Småland och Danmark så lär det nog gå alldelse utmärkt att hitta den i Närke:
http://goliatmusseron.blogspot.com/2008/07/vxtplats-fr-goliatmusseron-i-mellersta.html
Om du har lust o tid nån gång så får du gärna ha en liten “svampkurs” med mig?! skulle vilja lära mig lite mer sorter o dess växtplatser. Vi kan gärna gå i mina svampmarker så jag får lära mig vad som finns där. Maila mig om du har lust. thomas.aik@hotmail.com
För min del så dök dom bara helt plötsligt upp på mina vanliga marker i Bohuslän så jag har just nu 2 lokaler…förra hösten gav jag mig ut på seriös goliat-jakt men det gav inget som helst resultat. För min del känns det bra att ha 2 ställen att skörda på , sen kan man ju ha tur igen
Kul Irene. Jag har också kollat tallheden i dag. Det var i alla fall mjukt att gå där efter regnet, men endast några få goliatmusseroner som var ganska små. Inte en enda tallgråticka eller motaggsvamp, har det varit för torrt tro? Jag plockade några blå taggsvampar till min syster att färga med.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.