Jag har en motorcykel som jag kör med lägsta fart längs skogsvägar, samtidigt som jag tittar åt båda håll. Min erfarenhet är att om man använder en motorcykel eller cykel på detta vis, hittar man minst 5 gånger så mycket svamp som om man promenerar i skogen.
Detta uppfattas väl av många svampkännare som fusk, men det är ju det slutliga resultatet som räknas.
Visst kan man hitta lite ifall man håller sig till att följa grusvägar. Min erfarenhet från det är att det blir större konkurrens om svampen plus att det mest blir småttingar man då får tag på.
De stora ställena hittar man först när benen används till att följa djurstigar rakt in i skogen dit ingen annan går. Har ställen som ger fulla korgar varje helg och så mkt är svårt att hitta utmed grusvägarna här omkring iaf.
Ett stort plus i kanten av dessa promenader på djurstigarna är naturen, djurlivet och så stor mängd av diverse svampar att vi oftast ger bort hälften varje gång till vänner som blir otroligt lyckliga:)
kan absolut inte hålla med om att man hittar mer svamp om man sitter på en cykel.
måste väl snarare vara så att du menar att man hittar mer svamp på kortare tid därför att du hinner längre sträcka.
om du går motsvarande sträcka hittar du väl motsvarande mängd fast på längre tid, eller hur?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.