Jag vill ha detta till Blodsopp men blir lite osäker då jag tycker att de Blodsoppar jag ser på nätet är gulare upptill medan mina är gulare nertill på foten. Mina har ju inget åder/rutnät på foten så det utesluter väl i så fall Eldsopp.
Men lite hjälp vore inte fel, vad säger ni?
Jag är ju som bekant ej heller ngn expert men nog ser d ut som en tvättäkta blodsopp? Finns i massor nu.
Jag hittade en eldsopp härom veckan, den hade grovt ådernät på foten och var ljusare orangegul och framför allt blev “fothuden” bläckblå så fort man rörde vid den.
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=181769&fnr=1&sok=konstig
Tack Buffy, det är två säsonger sedan jag plockade den sist för förra året så hittade jag inte en enda en, får väl försöka hinna med en sväng men just nu är det de små slemsvamparna som gäller och så skall jag fixa alla bilderna till “min” slemsvampsfotoutställning på naturrumet/Skäralid/Söderåsensnationalpark den 1/9.
Nja jag har plockat en del KJ i Västervik på campingen där men nu är jag på hemmaplan och har fullt upp med att städa luftkuddarna efter sommarens bravader och så är det trädgården, har ingen som hjälper mig med den så när man varit borta i 10 dagar och kanske han med dåligt sist man var hemma, ja då är det en del att stå i men det blir väl tid vad det lider hoppas jag och KJ blir inte sämre av att det blir lite kallare i luften, insektsangreppen minskar med lägre temp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.