Med tanke på att det verkar förekomma “enorma” mängder av KJ på en del håll i Skåne just nu (enligt rapporterna) har man ju en förhoppning om att förekomsten skall sprida sig norrut..
Här (på vänerns östsida) är det hyfsat med kantareller, gott om kremlor, väldigt mycket flugsvamp, men tyvärr endast någon enstaka Karl-Johan än.
Hoppet är ju som bekant det sista som överger människan, men börjar det inte bli sent på året snart??
OM det nu ska kunna bli ngn större skörd bör man väl börja hitta KJ i stora mängder runt Jönköping i helgen, eller i början på nästa vecka,, vi får väl se…
Hej Jonnie!
För ungefär 2 veckor sedan fanns det massor med K-J på östsidan av Vänern,hur kunde du missa dem? Men tyvärr mycket angripna,inget roligt att plocka,det var
alldeles för blött och för varmt för att kvaliteten skulle vara bra.
Ingen säsong är den andra lik av K-J år.
Ska bli intressant och se om det kommer en omgång till igen.
Det är inte för sent ännu År 2004 varade perioden mellan 3-12 sept
Men jag vill minnas att det inte regnade under hela tiden och svamparna var nästan felfria.
Så pass..!!, ja, jag var ju inte hemma, semester två veckor i Turkiet. Kan det vara så illa att jag lyckades missa Karl-Johansäsongen, det är ju själva f-n i såfall..
Får väl hoppas på en omgång til då, rent önsketänkande från min sida, jag tycker att plocka KJ är något av det roligaste som finns, i alla fall då det finns massor av dem..
Ser ju hursomhelst hoppfullt ut i Skåne..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.