Jag har fått jätteproblem med flagande och sårig,torr hud på mina kanatrellplockarhänder. Smörjer och smörjer och plockar numera med bomullsvante på vänster hand. Tyvärr går det inte att plocka med vante på högran.Kantarellerna går sönder. Är det någon som känner igen detta? Jag har varit hos läkare och fått kortisonsalva men det hjälper inte.Avhållssamhet är ju inte att tänka på så här i svampsäsongen.
Vad smörjer du med? Tyvärr är många produkter baserade på paraffin, vilket inte gör någon nytta alls. Du behöver antingen en riktigt fet salva eller något återfuktande, beroende på vad som orsakar besvären. Lusläs innehållsförteckningen och undvik allt som heter paraffinum liquidum, petrolatum och mineral oil. När du har hittat något bra, så smörj in händerna med ett tjockt lager, sätt på bomullsvantar och låt det vara så över natten. Hoppas att du får ordning på kantarellplockarhänderna!
Hand Cure från Madame Chic Kosmetika!!!! Finns inget bättre. Jag lovar!!
Hjälper både eksem och psoriasis händer, fötter, torrsprickor osv.
Har jobbat med det och har aldrig stött på något som funkat så bra som den!!
Finns att beställa på deras hemsida. Gå in på webshop och välj sedan hela sortimentet och sök på hand cure så hittar du den. Den kostar en del men det är en jättestor burk och är absolut värd pengarna!!
Lycka till.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.